poniedziałek, 2 lutego 2015

Bergere hat 1780

Mój żakiet z lat 80-tych czeka na przerobienie (za ciasne rękawy, ups, tyle ręcznych szwów do sprucia, ups) więc w chwili wolnego czasu zabrałam się za dodatki do niego, czyli kapelusz :D
Wykonanie jest dziecinnie proste, i o dziwo nie zapomniałam sfotografować poszczególnych etapów, więc przedstawię to w formie małego tutorialu:

During the break between sewing my 1780s jacket, I decided to make some accessories - for example hat. It's very easy to make one, so I photographed each step, and wrote it as a tutorial:

Główna inspiracja/ Main inspiration
Co potrzeba:
- okrągła mata na stół (moja z Pepco kosztowała 4.99)
- długi pasek kartonu o obwodzie głowy
- kawałek materiału o długości kartonu (do obszycia)
- miara krawiecka, nici, przecinak do nici lub nożyczki

What you'll need:
- round table mat
- long strip of cardboard
- piece of fabric (long as cardboard)
- measure tape, threads, scissors


1. Zmierzyłam obwód głowy i wyliczyłam, jaki promień powinien mieć otwór na głowę.
2. Zaznaczyłam promień na macie.
3. Wycięłam, rozcinając łączenia między paskami kapelusza.

1. I measured circumference of my head, and I calculate the radius.
2. I marked the radius on the table mat.
3. I cut the circle. 

4. Wycięłam pasek z kartonu równy obwodowi głowy.
5. Uszyłam poszewkę na pasek (wybaczcie tą koszmarną czerwoną nitkę :P)
6. Naciągnęłam pasek na karton.

4. I cut long strip of cardboard - as long as circumference of my head.
5. I sewn case for the strip.
6. I pulled the fabric on the strip. 


7. Przyszyłam pasek do górnej części...
8. I do ronda. Tak powstała baza.
9. Teraz można zabrać się za ozdabianie. Można zawiązać zwykłą kokardę, jak na zdjęciu powyżej, lub tak jak ja pobawić się w bardziej wymyślne ozdoby. Biały pasek obszyłam wstążką, następnie dodałam małe drapowania z tej samej wstążki, paski do wiązania po bokach i wywinęłam tył tak jak na zdjęciu niżej - wtedy rondo ładniej się układa. 

7. I sewn the strip to the smaller circle...
8. And to the bigger one (the crown)
9. I trimmed it. First, I tied a simple bow (you can see it on a photo), but later i changed my mind and decided to make it more... fancy? I sewn a pink ribbon to te white strip, and then added some draping from same ribbon. At the end, i added ties and curl the back - I like it more this way, just like the pic below:

The Duchess (2008)
10. Gotowe do noszenia! A ja zabieram się za żakiet, oby tym razem rękawy wyszły dobre :D
10. Ready to wear! Now it's time for jacket - I hope slevees gonna be better this time :D




8 komentarzy:

  1. Świetny! Uwielbiam te kapelusze <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję! Też mam do nich słabość, są takie urocze <3 chociaż ktoś mi kiedyś powiedział że wyglądają jak talerz położony na głowie :P

      Usuń
  2. Śliczny! Kurczę, muszę w końcu odbyć pielgrzymkę do Pepco :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Pepco to istna kopalnia skarbów, jeszcze mnóstwo innych rzeczy można znaleźć :D

      Usuń
  3. Ale ładny, też mam taki na oku. Widziałam tutorial na którym wykorzystano słomkowy kapelusz, obcięto go w miejscu gdzie zaczyna się /-\ i skrócono, następnie przyszyto do ronda i też powstał taki kształt, nie mniej Twój pomysł też jest ciekawy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Właśnie taki był początkowy zamiar, ale nie mogłam znaleźć odpowiedniego kapelusza w odpowiedniej cenie. Takie w fajnym kolorze kosztowały około 15-20zł, mata to jednak 10zł oszczędności, a różnicy w wyglądzie dużej nie ma.

      Usuń