piątek, 27 czerwca 2014

Piękno po edwardiańsku

Cudne zdjęcie .... 

Niestety ostatnio brak mi weny do szycia, a wszystkie zaczęte projekty leżą w pudle nieruszone od zeszłego tygodnia. Ja zamiast zabrać się do pracy buszuję po internecie, wyszukując mniej lub bardziej historyczne ciekawostki, i oglądam wszystkie możliwe seriale historyczne ... Efektem tego nic nie robienia jest pokaźna sumka zdjęć edwardiańskich dam, która zagościła na moim komputerze. Tak więc postanowiłam stworzyć mały ranking najpiękniejszych sfotografowanych kobiet. Niektóre z nich były znane i sławne, a niektóre to zwykłe dziewczęta, uchwycone w niespodziewanej chwili. Jedno jest pewne: kiedy na nie patrzę, od razu marzę o byciu którąś z nich, a od tego prosta droga do ponownego szycia :P Oto mój motywator, może kogoś innego też natchnie: 

10.
Ahh, ten uśmieszek ...
9.
Lina Cavalieri
8.
U tej pani urzekły mnie oczy, ma się wrażenie że są pomalowane,
ale chyba po prostu mają taki niesamowity kształt 
7.
Nancy Langhorne
Profil anioła ...
I ta fryzura, której sama nigdy nie umiem zrobić :P
6.
Camille Clifford
która zazwyczaj mnie nie urzeka, ale tutaj wygląda słodko,
jakby podziwiała tłumy adoratorów :P 
5.
A imienia tej pani niestety nie znam, a szkoda,
 bo łączy w sobie piękno i prostotę :)
4.
Kolejna anonimowa piękność
Strasznie przypomina mi tutaj lady Mary z Downton Abbey,
chyba przez tą minę. A poza tym to cudny profil,
cudna szyja, cudna fryzura, ogólnie cała jest cudna :)
3.
Jedno ze zdjęć, które spowodowały moją miłość do przełomu wieku.
Nie znam nazwiska tej pani, nie znam daty zrobienia zdjęcia
ani jego historii, ale ma ono w sobie TO COŚ.
2.
Lily Elsie
Ta bardzo znana pani zachwyca mnie chyba wszystkim ...
Bardzo podoba mi się, że na większości zdjęć wydaje się
zamyślona, jakby marzyła o lepszym świecie.
1.
Billie Burke
Mój ideał < 3  Mam wrażenie że panna Burke wygląda
na słodkiego aniołka, a w środku czai się mały diabełek :P
A poza tym, czy ktoś kiedykolwiek widział piękniejsze oczy?

 A teraz kilka pań, które znalazły się zaraz za podium: 


Ostatnio zaczęłam od nowa oglądać Downton Abbey, tak więc na zakończenie to co lubię najbardziej: 



Kocham te karteczki z mądrościami < 3
I te obrazki! 

Ale koniec lenistwa, początek wakacji u mnie będzie początkiem wytężonej pracy. 


Hmmm, czy tylko ja mam wrażenie, że internet źle na mnie działa? :P

7 komentarzy:

  1. Nr 4 to bodajże Coco Chanel w młodości :-)
    Piękne te kobiety. Nie wiem, czy to urok fotografii, czy uroda tych pań, ale bijącej z nich delikatności, uduchowienia, naturalności i słodyczy próżno szukać współcześnie. A Lily Elsie to wręcz moja ulubienica

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jej, w życiu nie domyśliłabym się że to Coco, dzięki :) I zgadzam się, ówczesne kobiety miały w sobie pewien urok, którego dzisiaj nawet przy użyciu super strojów, fryzur i pomocy profesjonalnego fotografa nie dałoby się odtworzyć.

      Usuń
  2. Też mi się wydaje, że nr 4 to Coco :) I mnie również ona zawsze kojarzy się z lady Mary! Już się bałam, że mam jakąś obsesję na punkcie tego serialu, która powoduje halucynacje. A tu proszę, nie tylko ja mam takie skojarzenia :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Downton Abbey tak działa na ludzi :P

      Usuń
  3. Nie ma nic lepszego niż rankingi :D Kiedyś bardzo podobała mi się Lily Elsie, teraz chyba bardziej stroje, w których była fotografowana :D Tego zdjęcia Billie Burke nigdy nie widziałam - jest rzeczywiście przepiękna! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie w rankingach zawsze zastanawiało, co by było gdyby tak odwrócić role, i to te panie miały oceniać nas :P A stroje Lily rzeczywiście są piękne :)

      Usuń
  4. Ależ pani ósemka kusi spódnicą! Miło czasem pooglądać tyle ładnych pań w jednym miejscu! :D

    OdpowiedzUsuń